לראשונה: הקבינט הכלכלי-חברתי מאשר תקציבי תשתית

איתי גדסי No Comments on לראשונה: הקבינט הכלכלי-חברתי מאשר תקציבי תשתית

לראשונה התכנס היום הקבינט החברתי הכלכלי. בין יתר הנושאים שעלו לדיון אישר הקבינט את הסכם העקרונות עם הרכבת שכולל תקציב של 16 מיליארד לתפעול שוטף ו-46 מיליארד לפיתוח תשתיות עד שנת 2026. חלק מהסכם העקרונות כולל בתוכו תקציב בסך 200 מליון שקלים לתכנון מסילת רכבת שתחבר בין קריית שמונה לאילת. באוםפוזיציה מבקרים

עיר הבהדי''ם בנגב צילום: Kobi Gideon / GPO

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט החברתי כלכלי התכנס היום, ואישר את תכנון מסילת הרכבת שתחבר את קריית שמונה לאילת. בין יתר הנושאים שעלו לדיון כאשר לראשונה התכנסהקבינט החברתי הכלכלי.אישר הקבינט את הסכם העקרונות עם הרכבת שכולל תקציב של 16 מיליארד לתפעול שוטף ו-46 מיליארד לפיתוח תשתיות עד שנת 2026.

חלק מהסכם העקרונות כולל בתוכו תקציב בסך 200 מיליון שקלים לתכנון מסילת רכבת שתחבר בין קריית שמונה לאילת. דין ודברים לגבי עבודות הרכבת השערורייתיות בשבת קודש והרכבת להילולת הרשב"י במירון.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "אישרנו היום בקבינט הכלכלי החברתי 200 מיליון ש"ח לתכנון קו רכבת המחבר מקרית שמונה עד אילת. פיתוח קו הרכבת הוא תחילת תהליך בעל חשיבות לאומית ועתיד ליצור חיבור מסילתי של הנגב והגליל למרכז הארץ. אמשיך לפעול למען הנגב והגליל כדי לפתח, לחזק ולקדם את ההתיישבות".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לדיון בקבינט החברתי-כלכלי בנושא עבודת התשתית בשבת: ״הקבינט החברתי-כלכלי התכנס היום לראשונה מאז קמה הממשלה. ‏במקום לדון ביוקר המחיה בישראל, הם דנו בסוגיה שהכי ״מטרידה״ את אזרחי המדינה- בביטול עבודות התשתית בשבת".

"‏אם לא מספיק שאזרחי ישראל גם ככה יושבים שעות בפקקים במהלך השבוע, אי ביצוע עבודות תשתית בשבת רק יחמיר את המצב ויעלה למשק ובראש ובראשונה למשלמי המסים מיליארדי שקלים נוספים. ‏עם ממשלה כזו, גם אני מבין שמה שנותר זה לקוות שה׳ ישמור.״

ח"כ זאב אלקין: סוף סוף, לאחר 4 חודשים, התכנס לראשונה הקבינט החברתי הכלכלי בממשלה שהרימה את הדגל של מאבק ביוקר המחיה. במה עוסקים רוב הישיבה? בדרישת החרדים לסגור נתיבי איילון כדי לשנות סטטוס קוו של עבודות תחזוקת הרכבת בשבת וברכבת למירון. בהחלט צעדים שיקטינו את יוקר המחיה ויעזרו לחלשים"



0 תגובות